3/2007



Roheliste Rattaretke"Kuidas elad, Virumaa?"eelinfo

Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

raamatud
Meile meeldivad kõik puud

Minu esimesed avastused
looduses
Lepatriinu. Puu. Komm. Lind.
Neli raamatut ja CD.
Tea kirjastus, 2006
Mõnus komplekt just lasteaiaealistele
lastele või siis ka
vanematele. Mul endalgi oli
koos lastega lõbus ja huvitav neid raamatuid
vaadata. Raamatute formaat on
mugav, kilejad lehed head vastupidavad.
Juba üldmulje on hästi “roheline” ja lastepärane.
Tekst ja ülesehitus lihtne, selge, arusaadav.
Tore, et igal leheküljel on vähe
informatsiooni – täpne ja lakooniline,
ei koorma last teadmistega üle. Leheküljed,
kus saab võrrelda (erinevate lindude
nokad, erinevad puud, putukad
ja mitte putukad jne), meeldisid lastele
eriti. Sealt tekkisid küsimused ja üllatusmomendid.
Arusaam ja mõistmine, et
üldnimetaja linnud alla võivad kuuluda
väga mitmesugused sulelised.
Jaanalind ja koolibri: vahe on üpris
suur
Lapsed saavad nendest raamatutest aru
ka ilma lugemisoskuseta. Kahepoolsed
kilelehed annavad võimaluse uurida objekte
mõlemalt poolt. Nendel piltidel on
hea efekt – pöörad lehte, ja juba oled
jõudnud kas arengu uude etappi või siis
hoopis ööst päeva, või lendab hoopis
linnuema poegi toitma. Lastele selline
värk meeldib.
Raamatutel on isutekitav mõju –
lapsed tahavad neid uuesti ja uuesti sirvida.
Tekivad taas küsimused ja iga kord
märkab keegi midagi põnevat. Iga teema
lõpeb viimasel lehel lihtsa küsimusega
või ülesandega või siis saavad lapsed
hoopis teada, milline suuruse vahe on
jaanalinnul ja koolibril.
CD osaliselt kinnistab ja kordab
raamatu tekste, ent annab ka uut infot.
Täiendab raamatut. Ülesehitus mänguline,
lihtne, loogiline. Saavad hakkama
ka lapsed. Info mõnusalt esitatud, üsna
meeldivad hääled loevad tekste. Mõned
kohad, kus laps kimpu jääb, sealt juhatab
hääl edasi ning selgitab, milliseid võimalusi
saab veel kasutada. Helitaust, nii
nagu analoogilistel arvutimaterjalidel,
muutub pikemal kasutamisel pisut häirivaks.
Testid on mõnusad. Laps pole üksi.
Saab kohe teada, kas vastus on õige või
vale. Justkui mängiks keegi koos sinuga
– küsib, vastab, parandab. Kõik see on
meeldiv ja viisakalt esitatud. Kui sassi
läheb, saab uue võimaluse.
Mängud on klassikalised laste lemmikud.
Turvaliselt tuttavad, seega kergesti
arusaadavad ja mängitavad. Võiks ehk
olla rohkem variante. Siiski pole mängud
siin peamised, vaid on vaheldust
pakkuvad lisad.
Raamat huvitab kauem
kui arvutimäng
Raamatud jätavad sümpaatsema mulje.
Arvan, et nad on lastele käepärasemad.
CD on hea lisa, ent lapsed kasutavad
meelsamini raamatut. Pealegi on raamat
igal juhul vähem tehniline, ei väsita last
teatava monotoonsusega.
Õpetaja saab kasutada töölehti ja plakateid.
Kitsalt üks teema korraga, piisavalt
väike ja loogiline materjal. Võimalus
trükkida välja ja kasutada koos raamatuga
või siis ilma. Arvan, et CD ammendub
siiski kiiremini kui raamat.
Tartu Pauline lasteaia kollase rühma
lapsed, kellega koos raamatuid vaatasime,
on keskmisest suurema loodushuviga.
Küsisime, miks need raamatud
meeldivad. Saime näiteks vastuse: “mulle
meeldivad kõik puud” jne. Igal juhul
ootaksid lapsed selliseid raamatuid
kindlasti juurde.



Ülle Kaasik,lasteaed Väike Pauline kasvataja
29/10/2012
18/10/2012
20/09/2012
20/09/2012
20/09/2012
20/09/2012
20/09/2012
Mis see on?
E-posti aadress:
Liitun:Lahkun: 
Serverit teenindab EENet