1/2004



Roheliste Rattaretk "Kuidas elad, Otepää?" 2005 - järelkaja

Rattaretke "Kuidas elad, Soome 2002?" pildid

Rattaretke "Kuidas elad, Ahvenamaa?" 2003 pildid.

Rattaretke "Kuidas elad, Alutaguse?" 2004 pildid.

Ajakirja Loodus talgud Leevres. Vaata pilte.

artiklid
Laevad saastavad merd õhu kaudu

Läänemerel sõitvad laevad ähvardavad merd võimalike laevaõnnetuste puhul välja voolava kütusega või pahatahtlikult vette lastud pilsivetega. Lisaks toimub päev päeva järel saastamine õhu kaudu.
Rootsi tegutseva Happevihmade VVO häälekandja Acid News andmetel tuleb kuni kolmandik rannikualade õhu reostusest laevadelt. Kõige enam lisavad laevad õhku pisikesi väävel- ja lämmastikuühendite osakesi. Need ohustavad kõiki hingajaid vähiga. Kuid samad osakesed satuvad näiteks sademete vahendusel ka merre, suurendades selle reostumist. Meres on seda reostust raske hinnata, kuid Taani, Hollandi, Rootsi, Norra ja Eesti rannikualade kohta on teada, et laevad annavad vähemalt kümnendiku väävlist ning lämmastikoksiididest, mis pinnases leida.
Laevade tekitatud nõnda suure reostuse põhipõhjuseks on kasutatav ebakvaliteetne, ent odav kütus. See sisaldab kolm-neli protsenti väävlit. Kolm korda pisema väävlisisaldusega kütuse tonn on paarkümmend dollarit ehk siis 15 protsenti kallim. Ning selgi puhul sisaldub laevakütuses kümneid kordi enam väävlit, kui on lubatud autokütustes.Seepärast saastab sama kogust sama kaugele vedav laev praegu keskkonda 30–50 korda enam kui suur autoveok.
Nõnda ei ohusta näiteks mõne süvasadama rajamine mõne saare lähedast loodust mitte ainult suurendades õlisaastuse riski või rõhudes puutumatut loodust inimmassidega. Kruiisilaevad saastavad õhku vägagi jõudsalt. Õhu kaudu jõuab reostus nii rannikumerre kui ka rannikule.



Tiit Kändler
29/10/2012
18/10/2012
20/09/2012
20/09/2012
20/09/2012
20/09/2012
20/09/2012
Mis see on?